Ostohyvitys.fi Bonusta verkko-ostoksista

Usein kysytyt kysymykset

Miten saan bonusta verkko-ostoksistani?

Saat bonusta verkko-ostoksistasi liittymällä Ostohyvitys.fi-palvelun käyttäjäksi ja siirtymällä verkkokaupan sivuille palvelumme kautta. Sinun tulee vain muistaa kirjautua sisään Ostohyvitys.fi-palveluun ja klikata verkkokauppaan kauttamme aina ennen ostosten tekemistä. Itse tilauksen teet verkkokaupassa kuten aina ennenkin.

Mitä Ostohyvitys.fi-palveluun liittyminen maksaa?

Ei mitään. Ostohyvitys.fi:n käyttäminen ja palveluun liittyminen on täysin ilmaista.

Liityin Ostohyvitys.fi-palveluun. Saanko nyt bonukset automaattisesti?

Pelkästään Ostohyvitys.fi-palveluun liittymällä et saa bonuksia. Jotta saat bonukset ostoksistasi, tulee sinun olla kirjautuneena sisään Ostohyvitys.fi-palveluun ja klikata verkkokaupan sivuille palvelumme kautta. Tämä on hyvin tärkeää. Jos et klikkaa verkkokauppaan palvelumme kautta ennen ostosten tekemistä, verkkokauppa ei tunnista, että olet Ostohyvitys.fi-palvelun käyttäjä.

Miten voin käyttää saamani bonukset?

Aivan miten haluat. Maksamme bonuksesi lyhentämättömänä käteisenä pankkitilillesi. Ostohyvitys.fi:n kautta saamasi bonukset eivät siis ole bonuspisteitä, joilla on rajatut käyttökohteet, vaan käteistä rahaa pankkitilillesi.

Mistä saamani bonukset tulevat?

Bonukset tulevat käyttämältäsi verkkokaupalta. Kun siirryt verkkokaupan sivuille palvelumme kautta, verkkokauppa tunnistaa, että olet Ostohyvitys.fi:n käyttäjä ja maksaa meille myyntipalkkion tekemistäsi ostoksista. Tämän myyntipalkkion jaamme kanssasi bonuksen muodossa, jolloin saat omaa rahaasi takaisin.

Nostavatko bonukset tuotteiden hintoja?

Eivät nosta. Saamasi bonukset tulevat verkkokaupan meille maksamasta myyntipalkkiosta. Ostamasi tuote on sinulle saman hintainen kuin jos ostaisit sen ilman Ostohyvitys.fi-palvelua. Ostohyvitys.fi-palvelun avulla vain saat osan ostokseen käyttämästäsi rahamäärästä takaisin.

Milloin saan bonukset ostoksistani?

Maksamme bonukset heti, kun käyttämäsi verkkokauppa on hyväksynyt ostoksesi ja maksanut meille myyntipalkkiomme. Verkkokaupat maksavat myyntipalkkiomme yleensä seuraavan kalenterikuukauden aikana ja lähes kaikki kahden kuukauden kuluessa ostoksesta. Jos ostotapahtumasta on kulunut yli 3 kk, etkä ole saanut maksua, kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa asiakaspalvelu@ostohyvitys.fi.

Miksi bonusten saamisessa kestää niin kauan?

Maksamme bonukset käyttäjillemme verkkokauppojen meille maksamista myyntipalkkiosta. Voimme siis maksaa bonukset käyttäjällemme vasta kun verkkokauppa on hyväksynyt käyttäjämme tekemän ostoksen ja maksanut siitä meille myyntipalkkion. Tässä voi valitettavasti kestää parikin kuukautta.

Milloin saan bonukset pankkitililleni?

Voit pyytää bonusten siirtämistä pankkitilillesi, kun olet kerännyt tilitysrajan ylittävän määrän tilityskelpoista bonusta. Tilitysraja on yleensä 15 euroa. Siirrämme bonuksia käyttäjiemme pankkitileille kerran viikossa. Maksun siirtymisessä kestää pankista riippuen 2–3 päivää.

Voit tarkistaa tilitysrajasi ja tilityskelpoisen saldosi määrän Oman sivusi Maksut tilillesi -välilehdeltä.

Miten bonus lasketaan?

Bonusta voi saada prosenttiosuuden tilauksen arvosta tai kiinteän euromäärän. Esimerkiksi jos teet 100 euron tilauksen verkkokauppaan, josta saa 10 % bonusta, kertyy tilillesi 10 euroa bonusta. Jos verkkokaupasta saa bonusta kiinteän 5 euron summan, kertyy tilillesi jokaisesta ostoksesta 5 euroa bonusta. Euromääräinen bonus on aina sama riippumatta ostoksesi arvosta tai tilaamiesi tuotteiden määrästä.

Saanko bonukset jos peruutan tai palautan ostokseni?

Et. Jos peruutat tai palautat ostoksesi, verkkokauppa ei maksa meille ostoksestasi myyntipalkkiota, jolloin emme myöskään voi maksaa sinulle bonusta ostoksestasi.

Miksei tililläni näy tapahtumaa, vaikka tein ostokseni Ostohyvitys.fi:n kautta?

Saamasi bonus kirjataan tilillesi heti, kun olemme saaneet verkkokaupalta tiedon ostoksestasi. Tähän voi kulua aikaa verkkokaupasta riippuen muutamasta minuutista muutamaan päivään. Tieto saamastasi bonuksesta tulee näkyviin Oman sivusi Omat ostokset -välilehdelle.

Jos et ole saanut bonustasi verkkokaupan keskimääräisen maksuajan sisällä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa asiakaspalvelu@ostohyvitys.fi. Jos ostotapahtuma ei näy Omalla sivullasi, tarkoittaa se, ettei verkkokauppa ole myöskään maksanut myyntipalkkiotaan meille. Mielenkiintomme asian selvittämiseen on siis taattu.

Miten päivitän yhteystietoni?

Voit päivittää yhteystietosi Oman sivusi Omat asetukset -välilehdellä. Samalla sivulla voit päivittää tilinumerosi, jonne haluat meidän maksavan bonuksesi.

Voinko käyttää Ostohyvitystä AdBlock-ohjelman kanssa?

AdBlockia ei suositella. Bonusten kirjautumiseksi vaaditaan, että selaimessasi on evästeet (Cookies) kytkettynä päälle. Osa mainokset estävistä AdBlock-sovelluksista tuhoaa nämä evästeet ja siten estää bonuksen kirjautumisen. Poista kaikki AdBlock-ohjelmat käytöstä ennen kuin teet ostoksia Ostohyvitys.fi:n kautta.

Mikä on eväste?

Eväste, englanniksi Cookie, on tiedon murunen, jonka palvelun tarjoaja asettaa selaimeesi ja pyytää tallentamaan tietoja. Palvelun tarjoaja voi myöhemmin noutaa evästeen ja tarkastella sen tietoja.

Esimerkiksi kun ensimmäisen kerran käyt sivustolla ja valitset kieleksi suomen, ei sinun enää seuraavalla kerralla tarvitse valita kieltä. Evästeeseen on tällöin tallennettu tieto siitä, että haluat lukea sivua suomeksi. Evästeet eivät pääse käsiksi salasanoihisi tai tietokoneesi tiedostoihin.

Kun klikkaat verkkokaupan sivulle palvelumme kautta, asetamme selaimeesi evästeen. Tämän evästeen avulla verkkokauppa tunnistaa, että olet Ostohyvitys.fi:n käyttäjä. Tällöin verkkokauppa maksaa meille ostoksestasi myyntipalkkion, jonka jaamme kanssasi bonuksen muodossa.

Jotta bonukset verkko-ostoksistasi kirjautuvat tilillesi oikein, tulee evästeiden olla selaimessasi käytössä. Oletuksena evästeet ovat käytössä. Jos evästeet kuitenkin ovat pois päältä, tässä ohjeet kuinka laitat ne päälle:

Microsoft Internet Explorer

  1. Valitse työkalut (Tools)
  2. Internet-asetukset (Internet options)
  3. Tietosuoja (Privacy) -välilehti
  4. Valitse tasoksi Normaali (Medium) ja klikkaa Apply- ja OK-painikkeita

Mozilla Firefox

  1. Valitse työkalut (tools)
  2. Asetukset
  3. Tietosuoja
  4. Evästeet
  5. Sivustot voivat asettaa eväteitä -kohtaan rasti

Google Chrome

  1. Valitse työkalupalkin jakoavain
  2. Asetukset
  3. Tarkat säädöt -välilehti
  4. Tietosuoja-osiosta sisältöasetukset
  5. Evästeet kohdasta: Salli paikallistietojen asettaminen (suositus)

Opera

  1. Valitse työkalut
  2. Ominaisuudet
  3. Lisäasetukset-välilehti
  4. Salli sivustojen asettaa evästeitä -kohtaan rasti

Minulla on lisää kysymyksiä!

Mainiota! Vastaamme niihin mielellämme. Ota yhteyttä meihin sähköpostilla asiakaspalvelu@ostohyvitys.fi

Oletko valmis ansaitsemaan bonusta verkko-ostoksistasi? Liity palveluumme tästä